Valts Miķelsons
Redakcijas piebilde: 23. un 24. aprīlī Rīgas Kongresu nama Jaunajā zālē notika laikmetīgās dejas izrādes “Korpuss” pirmizrādes. To veidojusi horeogrāfe un dejotāja Elīna Lutce sadarbībā ar mākslinieci Kristu Dzudzilo. Izrādes neparastais vizuālais tēls un procesuālā iedaba jau atkal bija iemesls aicināt vizuālās mākslas cilvēku Valtu Miķelsonu piedāvāt savus trīs attēlus un komentārus par izrādi.
Pa kreisi: Berlinde de Breikere (Berlinde de Bruyckere). Schmerzensmann IV. 2006. Epoksīds, vasks, dzelzs. 415 x 102 x 98 cm
Vidū: Sols Levits (Sol LeWitt). Sērijveida projekts (B komplekts) (Serial Project (Set B)). 1966. Tērauds, emalja. 36.8 x 141 x 141 cm
Pa labi: Metjū Bārnijs (Matthew Barney). Zīmēšanas apgrūtinājums: 1 (Drawing Restraint: 1). 1987. Performances fotogrāfija.
____
Dienasgaisma ir gan mākslīga, gan īsta. Korpuss ir bālas miesas krāsās. Tas ir gandrīz miesa, bet reizē tukšs un apgrūtina. Apgrūtinājums nosaka kustību, saasina elpošanu.
Minimālismu sauca arī par ABC mākslu. Kad saprot struktūru, var paredzēt kā nāvessoda procesiju. Rezultāts zināms, bet neatrauties. Tad – atbrīvošanās klasika.
____
Foto: Krista Dzudzilo