Trīs attēlos #26: Mežonīgā triloģija @ PigeonBridge

24/02/2015

Valts Miķelsons*

Redakcijas piebilde: 9. un 10.martā plkst. 19:00 RISEBA Arhitektūras un mediju centrā “H2O 6″ (Ūdens ielā 6, Pārdaugavā) būs skatāms apvienības „Dejas anatomija” jaunākais darbs „Mežonīgā triloģija”. Izrādē būtiska loma ir tam, kā mākslinieki redzēja Norvēģijas ziemeļus, Dānijas vidieni un Latvijas pierobežu. Turklāt izrādei ir trīs daļas. Tādēļ aicinājām Valtu Miķelsonu, kura primārā interese ir vizuālā mākslā un kurš facebook veido publikāciju sēriju “Trīs attēlos”, piedāvāt attēlus un īsus komentārus par izrādē redzēto un domāto. DANCE.LV redakcija iesaka izrādi noskatīties – tajā ir gan bagātīgs informācijas klāsts, gan emocionāla cilvēka teritorijas izjūta.

Mežonīgā triloģija_26

Pa kreisi: Martins Kipenbergers (Martin Kippenberger). Metro-Net ieeja. Sirosa, Grieķija. 1993

Vidū: Heinrihs Hērle (Heinrich Hoerle). Freundlicher Träum. 1920. Papīrs, litogrāfija. 59,4 × 45,9 cm

Pa labi: Mona Vatamanu & Florins Tudors (Mona Vătămanu & Florin Tudor). Manifestul. 2005. Kadrs no video.

 

Martina Kipenbergera Metro-Net tika iecerēts kā vispasaules metro tīkls. Paša tīkla nebija, toties līdz mākslinieka nāvei staciju ieejas uzbūvēja vairākās “nekurienēs”.

Ja reiz izkāpts gaismā, var paskatīties vējā, “laist saknes” vai audzēt jaunus locekļus, to aizvietotājus, karogus, rozes. Pirmajā pasaules karā Eiropa piebira ar kara invalīdiem un nacionālām valstīm.

Savācot baltas lapas, iegūst vietu uz salas. Pagriežot kažoku uz otru pusi, var izplatīt manifestu, pamācīt.

 

Komentāri

Komentēt

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.