“Ornaments. Krustu krusti”

31/05/2013

Svētdien, 16. jūnijā, 21.00 / Rīgas Doma dārzā

 

Krišjānis Sants (Latvija / Latvia)

Sadarbībā ar Latvijas Kultūras akadēmijas Laikmetīgās dejas horeogrāfijas studentiem

 

Horeogrāfija / Choreography: Krišjānis Sants

Mūzika / Music: Laima Jansone

Deja / Dance: Agate Bankava, Annija Belogrudova, Ģirts Bisenieks, Ivars Broničs, Agate Cukura, Taisija Frolova, Rūdolfs Gediņš, Eva Kronberga, Rūta Kublicka, Sandra Lapiņa, Karīna Lapšina, Anastasija Lonšakova, Anne-Birth Nord, Anna Novikova, Rūta Pakalne, Alise Putniņa, Jānis Putniņš, Mārtiņš Sprūds, Anete Tambaka, Maija Tjurjapina

 

Izrāde Ornaments. Krustu krusti ir projekts, pie kura horeogrāfs turpina strādāt jau vairāk kā gadu. Tas ir viņa personiskais pētījums latviešu rakstos un senajās tradīcijās un mēģinājums atrasto pārcelt savā laikmetīgās dejas valodā.

Veids kā tiek celotas jostas vai izrakstītas zīmes, kuru daudzās nozīmes sen jau zudušas un nu vairs tikai nojaušamas, Krišjāņa šī laika kritiskajam prātam liek pastiprināti skatīties uz rakstu un tradīciju matemātiskajiem un kompozicionālajiem aspektiem. Turklāt, visam klāt nāk jautājums bez atbildes, kā tas viss var palīdzēt mums šodien, 21. gs. pasaulē, saprotot, ka arī pagātni mēs redzam ar šodienas acīm?

Pērnajā augustā Dirty Deal teātrī projekta Jaunie nāk ietvaros varēja redzēt šī projekta pirmo versiju – Krišjāņa Santa solo „Ornaments”. Šoreiz festivāla Laiks Dejot! apmeklētājiem ir iespēja redzēt versiju, kas izveidota ar Latvijas Kultūras akadēmijas 2. kursa horeogrāfijas studentiem.

Horeogrāfs Krišjānis Sants pēc studijām Latvijas Kultūras akadēmijā nu jau trīs gadus turpina izglītoties Beļģijas deju skolā P.A.R.T.S. (Performing Art Research and Training Studious). Lai gan lielāko daļu laika horeogrāfs pavada Briselē, kopš pārcelšanās Krišjānis vienmēr ir centies iesaistīties Latvijas dejas kopienas aktivitātēs gan uzstājoties Latvijā, gan pasniedzot meistarklases. 2012. gada otrajā pusē Krišjānis Sants piedalījās Bendžamina Vandevalle projektā „Bird Watching 4×4”.

Foto: Kaspars Kursišs