Izrāde “Pietiekami labs” un horeogrāfe Sintija Siliņa viesojas Klaipēdā

12/06/2013

No 12. līdz 15. jūnijam Klaipēdā norisinās Ziemeļvalstu-Baltijas dejas platforma “keðjaKlaipėda”. Foruma ietvaros notiek arī Baltijas laikmetīgās dejas platforma “Baltijas burbulis” (Baltic Bubble), kurā 12. jūnija vakarā būs skatāma Ģertrūdes ielas teātra producētā un Kristīnes Vismanes un Andreja Jarovoja veidotā izrāde “Pietiekami labs” (Maijas Treiles recenzija par izrādi) Otra Latvijas mākslinieku parādīšanās Klaipēdā ir Sintjas Siliņas dalība trīs Baltijas valstu mākslinieku (S. Siliņa, E. Vizbaraite (Lietuva) un S. Toniste (Igaunija) rezidencē/dialogā “Septiņas dienas” (Ingrīdas Gerbutavičutes atsauksme par “Baltijas burbuļa” rezidenci Tallinā).

keðja 2012-2015 ir platforma laikmetīgais dejas sabiedrībai, un tās mērķis ir attīstīt laikmetīgās dejas jēdzienu un iespējas Ziemeļvalstu-Baltijas reģionā. DANCE.LV žurnāls ir lepns par to, ka arī ir iesaistījies vērienīgajā tīklā, piedaloties keðja 2012 2015 projektā “Rakstīt kustību/Rakstīšanas kustība” (“Writing Movement”). Vienojošā “keðjaKlaipėda” tikšanās tēma ir ”Nacionālā identitāte dejā”.

Daži no jautājumiem, kas Klaipēdā tiks risināti tēmas ietvaros ir:

Laikmetīgā deja Baltijas-Ziemeļvalstu reģionā ir viena no daudzveidīgākajām Eiropā. Tomēr Eiropas savienības paplašināšanās, globalizācija un dejas starptautiskā “daba” rada apstākļus, kas veicina nacionālo atšķirību zaudēšanu.

Vai laikmetīgo mākslu var ietekmēt/vai tā var iegūt vietējo garšu un vai tā var saistīt sevi ar lokālo identitāti? Un, ja var, tad ar kādiem līdzekļiem un tehnikām mēs uzsveram savu unikalitāti?

Kādā veidā panākt, lai darbam ir unikāla balss un vienlaikus tas spēj komunicēt ar plašu auditoriju?

Nacionālā mākslinieciskā identitāte dejā – mīts, spekulācija vai reāla nepieciešamība?

Nacionālā mākslinieciskā identitāte dejā: izglītība, izteiksmes forma, uztvere. Cik daudz mūs ietekmē sava pagātne, tautas tradīcijas, mentalitāte u.c.?

Vai dejas ideja/tēma atklāj identitātes zīmes?

Vai mums ir jārada universāla māksla, lai izdzīvotu globalizētajā tirgū?

Vai mēs varam atrast veidus, kā sadarboties, vienlaikus uzsverot mūsu atšķirīgumu?

Vai mēs mēs varam pārdot identitāti kā zīmolu?

Laikmetīgā Eiropa – ārpus identitātes?

Tikšanos “keðjaKlaipėda” organizē Lietuvas mākslinieku grupa “Zivs acs” (“Fish Eye”), kas tika izveidota 2002. gadā un apvieno dažādu jomu jaunos māksliniekus (dizains, horeogrāfija, tēlniecība, mākslas kritika). Grupas mērķis ir atbalstīt dažādu žanru māksliniekus, producēt laikmetīgās dejas projektus un organizēt ikgadējo laikmetīgās mākslas festivālu PLArtFORMA.

Komentāri

Komentēt

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.