Inta Balode
Šodien aizgāju uz stacijas laukumu. Tur bija brīvdabas atrakcija „Krēsli” no Francijas. Atrakciju atvedis Starptautiskais Baltijas Baleta festivāls „No klasikas līdz avangardam.” Festivāls notiek jau astoņpadsmito reizi. Vienmēr arī stacijā un reizēm arī pie stacijas. Reizēm jāskatās, šoreiz jādara pašam. Jāsēž pašam. Reklāma sola, ka krēsli imitē bezsvara stāvokli. Bez maksas. Jāpiesakās arī nebija. Ej un sēdi. Man liekas, ka tiešām imitē. Kosmosā gan neesmu bijusi. „Krēsli” ir piecas kustīgas, mehāniskas skulptūras-konstrukcijas, kas veidotas no dzelzs, koka un akmens. Uz ātro izskatās, ka veidotas no visādiem krāmiem. Atrakciju atvedis Théâtre de la Tête Noire (Sarāna). Ja jātulko, tad sanāk Melnās Galvas Teātris. Zinu, kāpēc viņus tā sauc. Jo atrakcijā melns gar galvu metas. Pārspīlēju. Bet bail bija. Bail, jo nebiju labā dialogā ar savu ķermeni. Bezsvara stāvoklī visam pēkšņi ir pavisam cits svars. Arī bailēm. Debesis tik zilas, zilas. Pavīd augšpēdu apmetušies burti „Centrālā stacija”. Ja tā esmu es pati, kas visu kontrolē, tad es labāk neuzticētos aparāta drošībai. Bet dūša iet un sēsties bija. Francūzis pieregulēja un teica, lai spēlējos ar rokām. Darīju visu, kā lika. Labi, ka iesēdos un darīju, jo sapratu. Sapratu visu par laikmetīgo deju. Varu nosaukt laikmetīgās dejas galvenās pazīmes. Īstās laikmetīgās dejas pazīmes. Tās, kas tiešām ir laikmetīga, jūt laikmeta elpu, ir avangardā. Īstās, nevis tās, kas nelietīgi vai stilīguma pēc valkā laikmetīgās dejas vārdu. Laikmetīgās dejas pazīmes ir:
Novēlu visiem kaut reizi dzīvē iekāpt KRĒSLĀ!
Pievienoju attēlu, kurā redzams mans mēģinājums sevi nofotografēt. Bezsvara stāvokli tas nav tik vienkārši.
Interaktīvā atrakcija „Krēsli” vēl būs pieejama:
26. aprīlī plkst. 12.00; 15.00 Rīgā pie Pēterbaznīcas
27. aprīlī Kuldīgā, Pils parkā
28. aprīlī Liepājā, Rožu laukumā