DANCE.LV žurnāls jau no paša sākuma solīja, ka saskatīs deju gan tur, kur tā ir, gan arī tur, kur tās varbūt nemaz nav, precīzāk izsakoties, tur kur tā nav nosaukta dejas vārdā. Tā nu arī blakus tam, ka teātra festivāls Homo Novus 2011 būs veltīts lielākām un mazākām, sāpīgākām un smieklīgām katastrofām, tajā būs izrādes bez teksta, gandrīz bez teksta, ar mazliet tekstu un lielu kustēšanos, ar nedejotāju dejošanu, ar daudz tekstu un garu sēdēšanu, kas liks dejot skatītāju dibeniem. Visi augstākminētie fakti, festivāla Homo Novus 2011 programmu padara arī par DANCE.LV žurnāla intereses objektu.
Viesizrāžu programmā iekļautās izrādes variē no 30 minūšu garas unikālas pieredzes vienam skatītājam (izrādes „Lauka darbi. Viesnīca” veidotājs Haine Rēsdals Avdals ir dejotājs un horeogrāfs, kuru interesē, kā mūsu pieņēmumi par telpu ietekmē mūsu sajūtas un pieredzi atrodoties kustībā privātajā vai publiskajā telpā) līdz sešu stundu ilgam jautājumu un atbilžu maratonam (slavenās britu teātra kompānijas „Forced Entertainment” (Šefīlda) izrāde „Quizoola!” uzdod 2000 jautājumu un pēta gan aktieru, gan skatītāju nogurumu), no neklasificējama priekšnesuma sešiem akrobātiem un tūkstošiem priekšmetu (franču jaunā cirka izrāde „Šis mirklis” ir bez vārdiem, apvieno deju un akrobātiku, brīvību kustības un idejiskajās izvēlēs, vecus krāmus un cilvēcisku nestabilitātes izjūtu) līdz precīzam režisora un aktiera teātrim tuvplānā (slavenā lietuviešu režisora Oskara Koršunova iestudētā M. Gorkija luga „Dibenā”). Tomēr visu šo ideju, stilu, formu un vārdu dažādību vieno kāds elements, kas precīzi atspoguļo mūsu laika pasaules izjūtu. Tās ir katastrofas – personīgas un globālas, šausminošas un smieklīgas, ikdienišķas un neparedzamas, uzlūkotas ar ironiju un optimismu, skumjām un nopietnību, bezbailīgi un ieinteresēti.
Programmā Prove III šoreiz divi pašmāju režisoru jauniestudējumi un viena atjaunota izrāde, kas aicina ieraudzīt nākotni, kuras problēma ir nevis ārēji satricinājumi, bet drīzāk cilvēks un viņa iekšējās katastrofas. Zīmīgi, ka gan Vladislavs Nastavševs (izrāde “Sņeguročka” notiks Ķīpsalas autokapsētā un solās būt asprātīga izklaide. Pašiem jāņem līdzi austiņas!), gan Jurijs Djakonovs (“Genesis XP” bez teksta un tātad ar kustību, caur skaņu un vizuāliem tēliem, bijušajā tabakas fabrikā lasa Bībeles pirmo lapu un apgalvo, ka paradīze ir sasniedzama) un Viesturs Meikšāns (“Partitūra ekosistēmai” Andrejsalas spēkstacijā tapa 2010. gadā festivālam Homo Alibi un notiekti ir pelnījusi tikt rādīta vēl) izvēlējušies strādāt vidēs, kas ne tikai kalpo par norises vietu, bet ar savu spēcīgo auru kļūst par darbu līdzradītāju un metaforu autoru versijām par pasauli pēc desmit gadiem.
Daļu festivāla programmas šogad veido jaunu kuratoru trio no Lielbritānijas, kas pašu mājās jau vairākus gadus rīko performances festivālu Distance. Šogad Distance aptver trīs pilsētas – Rīgu, Londonu un Ņūkāslu, un iefiltrējas trīs festivālu programmās, piedāvājot dažādu jomu mākslinieku darbus par distanci nevis kā šķērsli, bet – iedvesmas avotu.
Septiņu instalāciju kolekcija KRUSTpunkts: intimitāte un izrāde gluži maģiskā veidā apvieno vistrauslāko intimitāti ar visatklātākajiem publiskuma mirkļiem, dāvājot jaunu skatīšanās pieredzi un aicinot uz sarunu, kurā ir ne tikai jāklausās, bet arī jārunā. Šīs izstādes darbi nav statiski, tajos visos ir “dzīvais” elements, un tas nozīmē, ka katra skatīšanās reize ir jauns un unikāls piedzīvojums.
Izsmeļoša informācija par festivālu www.homonovus.lv
Biļetes uz festivālu var iegādāties Biļešu Servisa tirdzniecības vietās visā Latvijā un Jaunā Rīgas teātra kasē. Uzmanību! Vairākās BS tirdzniecības vietās, kā arī pērkot biļeti internetā, par katru pirkumu papildus tiek iekasēta pakalpojuma maksa 1 Ls! Iepriekšpārdošanā nerealizētās biļetes tiks pārdotas pirms izrādēm to norises vietās, maksājot skaidrā naudā.