Par laikmetīgās Dejas dienas 2012 notikumiem jau ziņojām, viss rit pilnā sparā. Vakar, 29.aprīlī notika meistarklases (pat no rīta 10:00 dažās zālēs esot bijuši vairāk kā 50 cilvēki, DANCE.LV žurnāls to gan nogulēja un var tikai ticēt aculieciniekiem). Vakarā Dailes teātrī atgriezās “Kad pūcei aste ziedēs…”, ievērojām pat viesus no Lietuvas (viena no Lietuvas laikmetīgās dejas pamatlicējām Aira Naginevičiūtė). Šodien no 12:00 līdz 15:00 notiek radošās darbnīcas, bet no 16:00 līdz 17:00 dejas performances pilsētvidē. Savukart, 19:00 deju skolā “Dzirnas” radošo eksperiemntu rezultāti, viena pirmizrāde, viens darbs procesā, kas arī ir pirmizrāde, un viena labi zināma un jau iemīļota izrāde. Lai tik pietiktu spēka nosēdēt!
– Radošās darbnīcas rezultāti (apm. 15 min)
– Dejas izrāde “Zeltītie zvēri” (30 min.)
Kaut kur dziļi manas galvas tumsā es dzirdēju jaunākās ziņas: degunradža dvēsele ir sacirsta gabalos. Kā tas var būt? Vai tad arī dvēsele ir gaļa? Es redzēju asiņainu gaļas gabalu , ko sacērt gabalos tieši manu acu priekšā. Drīzāk saplosa ar trulu nazi. Un rokām – tik aizņemtām rokām. Vai es tās pazinu? Tam nebija nozīmes. Viss, par ko uztraucos, bija degunradža dvēsele. Es varēju iedomāties, ka sirdi plosa gabalos, bet ne dvēseli..
Ko Jūs domājat par vēstuļu rakstīšanu? Un goda vārda došanu? Un dejošanu?
Horeogrāfija: Ilze Zīriņa
Mūzika: Raimonds Tiguls, Alva Noto, Nils Frahm, Air
Dejo: Eva Kronberga, Zinta Ķirse, Aļona Buhalova, Anastastija
Lonšakova, Annija Belogrudova, Agate Bankava, Anete Tambaka, Rūta
Kublicka, Maija Tjurapina, Rūta Pakalne, Alise Putniņa, Taisija
Frolova, Agate Cukura, Anne-Birte Norda.
– Darbs procesā “Es runāšu par…” (15 min.)
Izrāde ir par mirkli, sekundi, momentu vai brīdi, kas ir mums apkart, izrāde ir būvēta kā viens liels jautājums skatītājam.
Horeogrāfija: Dmitrijs Gaitjukevičs
Dejo: Ivars Broņičs, Valērijs Bušujevs, Jānis Putniņš, Modris Opelts,
Klāvs Liepiņš, Mārtiņš Sprūds, Sandra Lapiņa, Karīna Lapšina
– Dejas izrāde “Bez vadiem” (~60min.)
Eksperimentāli instrumentālās dejas izrādes Bez vadiem darba pamatā ir cieņa pret skaņu, mīlestība pret kustību un tikai saulaina, pozitīva domāšana.
. . .nekas nevar būt labāks par saulainu dienu, kad mēs satiekamies. Kaut gan dažreiz liekas, ka pilnīgi noteikti var. Bet laikam tomēr nevar, jo man nepatīk būt vienam. Bet dažreiz patīk. Kaut arī dažreiz nepatīk, bet tā sanāk. Bet dažreiz sanāk tā, ka vajag būt ar visiem, bet gribas būt vienam. Taču es nevaru bez viņiem. Viņi nevar bez manis. Mēs nevaram viens bez otra. Vai arī es varu bez viņiem, bet viņi bez manis – nē, jo es jau varu būt pats ar sevi, taču viņi var būt tikai kopā. . . Mēs katrs nosakām sava vada garumu.
Izrāde vēsta par trim domubiedriem, kas meklē un risina savas savstarpējās attiecības, cīnās ar vientulību un mēģina piespēlēt viens otram. Šai izrādei nav sākuma un beigu punkta, jo darba pamatā ir pārdomas, emocijas un sajūtas, kas dzīvē nemitīgi mēdz atkārtoties.
Izrāde Bez vadiem ir liels izaicinājums pašiem dejotājiem, kas dzīvajā spēlē dažādus mūzikas instrumentus. Spēlējot kādu mūzikas instrumentu ir jātur ritms, jāklausās, jādomā, jāseko notīm un skaļumam. Tiklīdz mēs pieliekam klāt kustību – viss sāk jukt. Rokas un kājas neklausa, ausis nedzird, acis neredz un ķermenis paliek stīvs. . . cerams, ka būs labi.
Ideja: Valērijs Oļehno
Horeogrāfija, deja, dzīvā skaņa: Valērijs Oļehno, Aldis Liepiņš, Antons Tkačenko
Dzeja: Nikita Matvejevs
Gaismas: Jānis Sniķers
Vairāk info: www.dejasdiena.lv