Zita Errs un Lita Beiris – vispirms vienas no 70. un 80. gadu izcilākajām primabalerīnām, kuras raksturo īpaši spēcīgas tēlu interpretācijas un karjera vienā no Latvijas Nacionālā baleta spožākajiem periodiem Aleksandra Lemberga vadībā. Pēc skatuves karjeras beigām – spilgtas personības, kuras līdzās, tomēr atšķirīgos veidos turpina darboties dejas nozarē. Dejotāju lokā Lita pazīstama ar savām horeogrāfijām un baletmeistares darbu, bet plašākā mērogā viņas 1996. gadā dibinātais Baltijas Baleta festivāls pierāda dejas daudzveidīgo dabu, kuru iemieso ne tikai iespēja Latvijā baudīt starptautiski nozīmīgus dejas notikumus, bet arī jau par simbolu kļuvusī festivāla atklāšana Rīgas dzelzceļa stacijā. Savukārt Zitas vārds pazīstams ar viņas jau teju trīsdesmit gadus vadīto baleta studiju, kura kļuvusi par paraugu citām baleta studijām Rīgā. Zitas pavadībā savas pirmās baleta gaitas sākuši daudzi no tiem dejotājiem, kurus šodien vērojam uz Latvijas Nacionālās operas skatuves, bet jaunie horeogrāfi Zitu pazīst kā Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Horeogrāfijas katedras vadītāju.
Par to, ka ne visi dejotāji spēj iegūt jaunu elpu pēc aiziešanas no skatuves, par nemitīgo abu dzīves paralelitāti, par vieglumu un smagumu, ko sniedz iemiesošanās dažādos tēlos, un par baletu un horeogrāfiju šodienas pasaulē ar Zitu Errs un Litu Beiris sarunājās Laura Jasmane. Video veidoja Reinis Aristovs, intervijā izmantoti video materiāli no raidījuma “100 g kultūras”.