Ar Lindas Lejiņas-Grebinas mūsdienu dejas (street jazz) darbu “Perspektīva”, horeogrāfes radošā procesa piezīmēm un Alises Putniņas un Ilvas Lorences recenzijām par šo darbu turpinām projekta “Deja domā. Kā deju uztvert, saprast un aprakstīt” otro posmu. Projekts piedāvā Dance.lv lasītājiem/skatītājiem mēneša garumā iepazīties ar Latvijas horeogrāfu atšķirīgu žanru īsiem jaundarbiem video formātā un dažādu autoru recenzijām par šiem darbiem. Projekta mērķis ir, iesaistoties horeogrāfiem, rakstu autoriem un skatītājiem/lasītājiem, kopīgi meklēt veidus, kā deju uztvert, saprast un aprakstīt. Vairāk par projekta idejām un principiem šeit.
Horeogrāfes izvēlēts anotācijas teikums: “Neeksistē ne melns ne balts, ne brīvība ne nebrīvība. Viss ir atkarīgs no mums pašiem, no mūsu skata punkta.”
Alise Putniņa “Mūžīgais dzinējs un eņģeļu skatieni”
Šķiet, nekad agrāk tas nav bijis tik svarīgi kā tagad – iestāties par cilvēka brīvo gribas izpausmi. Bet to teiktu ikviens cilvēks jebkuros laikos. Jo brīvība ir utopisks, taču cilvēka attīstībai svarīgs jēdziens. Tas ir dzinējs, kas liek mums kustēties uz priekšu, atbrīvot savas idejas un sapņus, ļaut radošā gara acīm skatīt pasauli un veidot to tādu, kādu katrs vēlamies.
Recenziju lasiet šeit.
Ilva Lorence “Vientulības nasta”
No vienas puses, šķiet, ka dejotāja izdejo savu sapni, ir ļoti enerģiska, ar sparu dodas tālāk, bet kaut kas tajā visā liekas tik vientuļš, pamests. Visticamāk, es projicēju pati savas izjūtas, bet tas sasaucas ar pašreizējo situāciju pasaulē.
Recenziju lasiet šeit.
Lindas Lejiņas-Grebinas radošā procesa piezīmes
Sākotnēji mēģināju veidot darbu, neveidojot īpašu struktūru, bet paturot tikai domu un ļaujoties brīvībai, bet šī cīņa pret straumi bija lemta neveiksmei. Mans scenārijs tapa pabeigts automašīnā Tūja-Rīga, vienu kārtīgu stundu skaļi spriedelējot un, iespējams, pat nokaitinot savu vīru, kuram nācās klausīties manā filosofiskajā spriedelējumā.
Radošā procesa piezīmes lasiet šeit.
Projektu rīko Latvijas Dejas informācijas centrs ar Kultūras ministrijas un Valsts Kultūrkapitāla fonda atbalstu.
Attēls: ekrānšāviņš no video