Kaimiņvalsts kolēģi apgalvo, ka “Laiks dejot” lietuviešu valodā nozīmē “laiks vaimanāt”, taču DANCE.LV žurnālam, veroties uz programmu, ir visai liels pamats domāt, ka iemeslu vaimanām pārāk daudz nebūs. Ja nu vienīgi tādām pārguruma vaimanām, mēģinot paspēt uz visām izrādēm un arī meistarklasēm.
Pati svaigāka informācija par izrādēm, meistarklasēm un īpašiem notikumiem, atrodama www.dance.lv. Savukārt mēs rūpēsimies par neapjukšanu dienās un notikumos, piedāvājot īsus nākamās dienās kopsavilkumu un arī ziņojot par jau redzēto.1. diena
15. jūnijā plkst. 19:00 Dailes teātra Mazajā zālē. Starptautisko laikmetīgās dejas festivālu “Laiks dejot 2012” atklās Latvijas Kultūras akadēmijas (LKA) studentu kompozīcijas darbi. DANCEPUNKC iesaka: Jauni, svaigi, vēl nesamaitāti, vēl aizrautīgi un ticoši, turklāt ļoti atšķirīgi 22 cilvēki, un visi darbi tā ap 5-6 minūtes gari.
Pēc Olgas Žitluhinas iniciatīvas 1999. gada septembrī Latvijas Kultūras akadēmijā tika atklāta pirmā akreditētā pilna laika laikmetīgās dejas specializācijas akadēmiskā mākslas bakalaura programma Laikmetīgās dejas horeogrāfija. Jau tradicionāli festivāla Laiks dejot programmā tiek iekļauti topošo horeogrāfu darbi. Pēc pirmā studiju gada studenti skatītāju vērtējumam piedāvā savus eksāmena darbus dejas kompozīcijā. Arī darbu mākslinieciskais priekšnesums – pašu studentu izpildījumā.
15. jūnijā plkst. 21:00 Rīgas Doma dārzā. Projekts E-MOTIONAL Bodies & Cities ar Britu padomes Latvijā atbalstu piedāvā Aiona Kevnija (Iona Kewney) un Džozefs Kvimbijs (Joseph Quimby) (Skotija) ar neaizmirstamu laikmetīgās dejas izrādi “Skotijas karalienei Mērijai tika nocirsta galva” (Mary Queen of Scots Got Her Head Chopped off) (30’). DANCEPUNKC iesaka: Paši skoti un par pašu to karalieni, kurai nocirta galvu, un turklāt vēl karaliska izvēle pašiem par saviem darbiem nerakstīt neko. Lai runā mūsu karaliskie darbi, nevis mūsu politiskie vārdi
“Mēs par saviem darbiem nemēdzam rakstīt…”
Citi raksta:
„Ko lai dara ar tādu talantu, kāds ir Aionai Kevnijai? Skotu dejas māksliniece neapstrīdami ir viena no īpatnējākajām skatuves māksliniecēm – ar neparasti elastīgu ķermeni, dzīvu iztēli un, spriežot pēc šā brīža darbiem, ar trāpīgu absurda izjūtu.”
/ The Scotsman. Christopher Bowen /
„Tas ir cilvēka raupjums, tā stiprās un vājās puses, redzējuma galējības un emocijas nepielūdzamā histēriskā un halucinogēnā „citvārdībā”. (..) Es biju liecinieks Aionas Kevnijas smacējošajai intensitātei un pēc tam ar grūtībām varēju runāt. Pasakaina un hipnotizējoša izrāde – kaut kas starp deju, improvizāciju un rituālu”
/ The Guardian. Performance Highlights of 2011. Andy Feld /
„Skaļi un ātri viens vienīgs ķermenis pārbīda galējību robežas. Iespēju svinēšana, kas balstīta nevainojamā tehnikā. „Pašpārtrauktā izstāde” ir buto, ja ne detaļās, tad ekspresijā, dziļš mēģinājums neredzamo padarīt redzamu… Viņa aptver plašu tēmu loku un piespiež skatītājus apkopot viņu pašu atbildes..”
/ Edinburgh Festival 2009. Gareth K. Vile. /.
Par Aionu Kevniju:
Izglītību guvusi gan cirka skolā Cirkuspiloterna Zviedrijā, gan School for New Dance Development Holandē, gan Duncan of Jordanstone college of Art Lielbritānijā. Sadarbojusies ar tādām dejas kompānijām un autoritātēm, kā Alain Platel un Les Ballets C La B, Wim Vanderkeybus un Ultima Vez, Peter Verhelst un Brugge, Martin Butler, Mark Bruce, Vincent Dance Theatre. Kā soliste darbojas kopš 1994. gada un uzstājusies ne vien daudzās pilsētās Lielbritānijā , bet arī ASV, Vācijā.
Vairāk par Aionu Kevniju un Džozefu Kvimbiju: http://www.ionakewneyandjosephquimby.com/