Mūsdienu rietumu sabiedrībā aizvien vairāk radikalizējas attiecības ar tradīciju – vai nu akli tai sekojot, vai to iznīcinot un noliedzot. Vidusceļš vairs nav iekārojams. Kā atsperties no tradīcijas, vienlaikus saglabājot pret to kritisku attieksi? Izrādē “Duets” šī spriedze tiek atklāta caur deju. Balets ir Rietumu skatuves dejas tradīcijas mīļotā māte un ienīstais tēvs. Izrādē dejotāji cīnās ar klasisko deju un tā cīnās pretī. Tomēr šī cīņas mērķis nav vienam otru sakaut, bet gan pacelt vienam otru. Balets piespiež dejotājiem meklēt klasiskā pasaules redzējuma būtību, kamēr izpildītāji tiecas runāt ar mūsdienu balsīm. Šīs nebeidzamās cīņas liecinieks ir skatītājs, kurš tiek aicināts reflektēt par savu personīgo un sociālo lomu tradīcijas aizstāvēšanā, iznīcināšanā vai noliegšanā and tradīcijās attiecībām ar šodienu.
Izrādes autors ir lietuviešu horeogrāfs Dovydas Strimaitis, kurš šobrīd dzīvo un strādā starp Franciju un Beļģiju.
Vairāk informācijas par izrādi – https://balticdance.org/a-duet/
———————————————————————————————————
in English
In the contemporary Western society, more and more people radicalize their relationship to tradition, either by blindly following it or claiming to annihilate it. An intermediate path does not seem desirable anymore. How does one build on tradition while staying critical towards it? In “A Duet” this tension is exposed through dance. Ballet is the beloved mother and the despised father of the Western concert dance tradition. In the piece, the performers are fighting the classical dance and it fights back. However, the goal of this battle is not to defeat but to elevate each other. Ballet is forcing performers to search for the essence of classical worldview, while the performers are urging it to talk with a voice of current times. The witness of this infinite battle is the audience who is invited to reflect on their personal and societal role in defending, destroying or neglecting tradition and its relationship with today.
About choreographer: