Ēdenes detaļa ir performatīva fabula – novecojušā sakausēšana ar katastrofālajām sekām. Pamatiedzīvotāju identitātes un mitoloģiskā pasaules skatījuma savijums pret globālajiem koloniālajiem diskursiem. Zemapziņas arheoloģija, pagrimušas dejas, klusināti vārdi ar spītīgām fiksācijām, ķermeniskās pārvērtības un intīma aizraušanās ar dabu.
Flora un fauna kā mūsu micēlija nervu sistēma. Tas nes zināšanas par lauku tradīcijām hibrīda noilgušajiem varoņiem. Materiāli kļūst par galveno līdzekli, lai pārvarētu un saglabātu naratīvus mūsu jutekliskajā augsnē.
Jete Lona Hermanis (Jette Loona Hermanis) ir performanču māksliniece, horeogrāfe un izpildītāja, absolvējusi SNDO (School for New Dance Development). Viņā pulsē baltiešu – igauņu un latviešu – asinis. Darbojusies teātra, dejas un mūzikas jomā, kas saplūstot aizveda mākslinieci pie performances mākslas. Mūžīgs Jettes darbu pavadonis ir mistificējoša transcendence un ilgas paust afektu. Spēcīgi digitālā laikmeta ietekmētais materiāls satur kliedzošu apsēstību ar pašcentralizāciju un tiešsaistes personības attēlošanu, demonstrējot emocionālus stāstījumus par sevi saistībā ar esamību un dvēseles ciešanām. Stāstīšana kā jēdziens, no kura izriet neviennozīmīgas attieksmes un idejas.
Johans Rosenbergs (Johhan Rosenberg) ir igauņu izpildītājs un horeogrāfs, absolvējis SNDO (School for New Dance Development) ar pieredzi studējot arī mūziku un deju. Viņš strādā ar dažādu realitāšu izsekošanu un rediģēšanu, sapludinot tās kanonos. Viņa praksē valodas un identitātes funkcijas kļūst par iemiesotiem kontekstiem apkārtējās vides veidošanas procesā. Izmantojot neapstrādātu vārdu krājumu un rotaļīgumu, kā izteiksmes līdzekļus slāņojot ķermeni, tekstu un skaņu viņš iezogas kolektīvās apziņas konstrukcijās. Esot starp sevi un sabiedrības skatienu, mākslinieciskais sniegums kļūst par tehnoloģiju, lai dekonstruētu zināmo un attīstītu jaunas autonomijas.
“Ēdenes detaļa” 2022. gadā Igaunijas Teātra balvas pasniegšanas ceremonijā saņēmusi dejas balvu.