Lynnette Moran (Īrija) rezidencē Rīgā, Latvijā

27/08/2012

Īru režisore, performanču veidotāja, radošā mākslas producente Lynnette Moran  atrodas rezidencē Rīgā No 21.augusta līdz 3.septembrim projekta E-Motional Bodies & Cities ietvaros. Kopā ar viņu studijā strādā īru dejotāja  Emma O’Kane un pieci vietējie dejotāji, kā arī desmit starptautiska mēroga mākslinieki, kas piedalās procesā ar interneta palīdzību. Noslēguma prezentācija paredzēta 2012.gada 2.septembrī plkst. 19.00 uz Betanovuss.

Lynnette Moran piedāvā: Kopā mēs sakām:”Hei” (procesa nosaukums) – darbs procesā.

Linete pēta un attīsta laikmetīgo dzīvo performanci , kas tiks realizēta 2013.gada pavasarī. Gala izrādē piedalīsies grupa profesionālu dejotāju, kā arī performanču mākslinieki. Darbs būs piemērots prezentācijai gan neierastās vidēs, gan uz teātra skatuvēm.

Darbs sākas ar “pilsētas” kā galvenās tēmas pētījumu, attiecībā uz centrālajām vietām, ideoloģiskiem epicenteriem, un pilsētas sabiedriski politisko ekoloģiju / arhitektūru, un tas vienlaikus pārbauda jēdzienu “vietējais” mūsdienu sabiedrībā un digitalizētajā pasaulē, kur “vietējais” ir tikai viena klikšķa attālumā pretstatā vienīgajai eksistējošai mūsu tuvākajai fiziskajai apkārtnei. Komunikācija un ceļojumos veidotie sadarbības tīkli nozīmē, ka mēs “atsaucam” laiku un telpu, bet ar šo traucējumu mēs radām jaunas kabatas laikā un telpā, kas pirms nekad nav pastāvējusi. Kas iespējams, izejot no šī jautājuma, kas uzstādīts?

Rīgai ir bijusi nozīmīga ietekme uz darba veidošanu. Viņa ir ieinteresēta kā indivīdi un sabiedrība uztver pilsētas telpu. Kā pilsētas sociāli politiskais ietvars veido kultūras vidi gan ideoloģiski, gan fiziski. Daļa no darba ir par to, kā pilsētu sociāli politiskie un kultūras ietvari saistās vai saduras ar sabiedrību, kas dzīvo šajā pilsetā un, kā tie ietekmē indivīdus un kolektīvas grupas.

Es domāju, pilsēta joprojām ir cilvēces nākotne … Protams informācijas laikmets var atbrīvot no šādas parādības, bet efektivitātes labad un cilvēces bezjēdzības dēļ, cilvēki nevar dzīvot bez pilsētas. Ai Weiwei intervijā ar Hans Ulrich OBRIST, IlgtspējībaPost-Olympic Intervija; Penguin, 2011.

Ziņu kanāli ik dienas pārraida reportāžas par sacelšanos, kurās cilvēki ieņem, aizpilda un manevrē, izmantojot savu ķermeni kā masu solidaritātes un nepakļaušanās deklarāciju – cilvēka ķermenis kļūst par vairogu kaujās pret sociāli politisko agresiju.

Kopā mēs sakām:”Hei” pēta, kā mēs turpinām noteikt ideoloģiskos epicentrus gan mūsu vietējās apkārtnes ietvaros: pilsētas un infrastruktūras, gan sevī: apzinoties fizisko ķermeni, gan sajūtot pašam sevi. Kas ir šī dinamiskā fiziskā atmiņa, ģenētiskie rasējumu, kas dzīvo mūsu ķermeņa audu šķiedrvielās un kā tie palīdzēs mums nākotnē? Kā pilsētas ainava un ķermenis savstarpēji attiecas viens pret otru un kāds ir mūsu intelektuālais mērķis, apzinoties šīs attiecības.

Darbā Linete mēģina skatīties, kā mēs kā cilvēki un ķermeņi telpā uztveram pilsētu kopumā, gan sociāli un politiski. Kāda ir ķermeņa saistība ar pilsētu, kad tas ir pārvietots, nodalīts, kad tam atteikta ieceļošana – kāda kļūst nākotne, ja pieeja ideoloģiskajam epicentram ir briesmās?

Dažas fotogrāfijas no procesa studijā, ko fotografēja DaigaRutka

 

[oqeygallery id=11]

 

 

Lynnette Moran biogrāfija – 2012

Lynnette Moran (Linete Morana) ir režisore, performanču veidotāja un radošā mākslas roducente, kas strādā interdisciplināri. 2009.gadā Linete nodibināja Live Collision / Bite Size, ikgadēju starptautisku festivālu un rezidenču programmu, radot nozīmīgu platformu radošajiem procesiem un prezentācijām dinamiskajā laikmetīgās performances mākslā Īrijā.

Linete ir iestudējusi vairāk nekā 25 darbus gan uz teātra skatuvēm, gan izstāžu zālēs, gan ekrānos un digitālajos mēdijos. No 2000. – 2009. gadam viņa dzīvoja Lielbritānijā, kur mācījās un uzsāka karjeru. 2005.gadā kopā ar Kate Craddock (Keita Kradoka) viņa radīja „mouth to mouth” – starptautisku performanču mākslinieku grupu. „mouth to mouth” mākslinieki bija no astoņām pasaules valstīm: viņi mēģināja un attīstīja materiālu ar interneta palīdzību. Viņi ir atzīti, kā viena no pirmajām skatuves mākslinieku grupam Lielbritānijā, kas izmanto Skype un citas tehnoloģijas, lai radītu un prezentētu savu radošo darbu.

Jaunākais Linetes radītais un iestudētais darbs TRASH – a live art electro trash band tika rādīts Project Arts Centre (Dublinā), Solas Nua (Vašingtonā), HERE Arts Centre (Ņujorkā).

Mājas lapa: www.livecollision.com

Dažas fotogrāfijas no izrādes TRASH, a live art electro trash band , ko radīja un iestudēja Lynnette Moran . Foto: Sally-Anne Kelly.

 

[oqeygallery id=12]

 

 

 

   Šo projektu finansiāli atbalsta Eiropas Komisija. Par aicinājuma saturu atbild projekts E-MOTIONAL Bodies & Cities. Eiropas Komisija neatbild par to, kā var tikt izmantota aicinājumā iekļautā  informācija

Komentāri

Komentēt

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.