Laikmetīgās dejas izrāde „Es jums saku: dziediet!”

Projekta “E-Motional: rethinking dance” ietvaros ir tapusi Latvijas horeogrāfes Olgas Žitluhinas un starptautiskas mākslinieku grupas – horeogrāfa un dejotāja Gunta Spridzāna (Latvija), horeogrāfa Alberto Magno Santosa (Alberto Magno Santos, Portugāle), multimākslinieces un mūziķes Irinelas Angelas (Irinel Anghel, Rumānija) kopīgi veidota dejas izrāde „Es jums saku: dziediet!”.

Izrādes iedvesmas avots ir Imanta Ziedoņa epifānija “Es jums saku: dziediet!”. Izrādes tapšana sākās 2014.gada jūlijā Rumānijā. „Es jums saku: dziediet!” piedzīvoja pirmizrādi 2015.gada 27.aprīlī Liepājas pilsētas ielās. 2015.gada jūnijā izrāde tika izvirzīta Latvijas Teātra balvai „Spēlmaņu nakts” kā viena no 6 izrādēm kategorijā „Gada sasniegums laikmetīgajā dejā”.

2015.gada 27.jūnijā izrāde tika izrādīta Bukarestē Curtea Veche muzejā (Rumānijā) un 4.jūlijā – Porto (Portugālē).

„Es jums saku: dziediet!” ir daļa no ES programmas „Kultūra” atbalstītā starptautiskā dejas mākslinieku mobilitātes un sadarbības projekta „E-Motional: rethinking dance” (2013-2015), kas apvieno Latvijas, Rumānijas, Portugāles un Luksemburgas dejas organizācijas. Projekta partneris un īstenotājs Latvijā ir Latvijas Profesionālās mūsdienu dejas horeogrāfu asociācija.
Izrādes veidošanas procesu un viesizrādes atbalsta ES programma „Kultūra”, Latvijas Republikas Kultūras ministrija, Valsts kultūrkapitāla fonds un Liepājas pilsētas dome. Producē Latvijas Profesionālās mūsdienu dejas horeogrāfu asociācija un biedrība „Party”. Viesizrādi Bukarestē organizē Gabrielas Tudores fonds.

Intas Balodes apraksts par izrādi latviešu un angļu valodā: Sing_documentation_Inta Balode

Pirmizrāde Liepājā 2015.gada 27.aprīlī (pilnā versija)

Īsfilma par izrādi “Es jums saku: dziediet!” Liepājā 2015.gada 27.aprīlī

Sing_3_small_Liepaja

Izrādes “Es jums saku: dziediet!” mēģinājumu process Liepājā

Sing_1_small_fog_Liepaja

Viesizrāde Porto 2015.gada 4.jūlijā

Sing_2_small_Porto

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *